Az Országos Iskolakert-fejlesztési Program Iskolakerti Alapozó Alprogram I- II. ütem
A résztvevő iskolák kertészeti mentorálását a Magyar Biokultúra Szövetség munkatársai végezték.
Kert-mentorainktól kérdeztük részvételük tapasztalatait. Idézünk válaszaikból:
„A mentorálást mindenképpen hasznosnak és fontosnak tartom. Egyrészt szemléletformálási lehetőség, segítségadás a kertészeti feladatok közötti eligazodásban. Másrészt a külső kapcsolat, a figyelem motiváló erejű lehet, kreativitásra ösztönözhet - több alkalommal is tapasztaltam ezt.” - Bánki-Miklós Bernadett kertészmentor – konduktor, biokertész
„Iskolánként elég eltérő volt a tapasztalat. Volt haladó iskola, ahol örömmel és konstruktívan használták a kertészeti mentorálás nyújtotta lehetőségeket és volt kezdő iskola, ahol házikerti tapasztalattal rendelkezve eleinte meglehetősen elutasítóak voltak. Itt kellett némi idő, mire elfogadták az ötleteket és javaslatokat. Az igazi áttörés inkább az első képzés után volt érezhető, akkor ugrásszerűen megnőtt a lelkesedés, látva a többi iskola alkalmazható, átvehető jó gyakorlatait. Utána már az iskoláktól is kerestek és kérdeztek.” - Pólyáné dr. Hanusz Borbála egyetemi docens
„Mentorálásra szükség van mindenképpen, de nagyon változó minőségben. Ennek színessége tette igazán érdekessé a folyamatot. A legjobb a gyerekekkel történő együttmunka volt.” - Buzogány Péter kertművelő tanár