Az ORSZÁGOS ISKOLAKERT-FEJLESZTÉSI PROGRAM Iskolakerti Alapozó Alprogram fő támogatója az Agrárminisztérium, szakmai lebonyolító szervezete az Iskolakertekért Alapítvány.

A tavalyi I. és II. ütem után 2020. februárjában újra indul az Iskolakerti Alapozó Alprogram (III. ütem), melyet az Agrárminisztérium, mint fő finanszírozó mellett a Kék Bolygó Alapítvány és a Magyar Biokultúra Szövetség is támogat.  

 

Szakmai nyílt napok a mentorkertekben
 

A MENTOR kategóriában már több éve működő óvoda- és iskolakertek pályázhattak. Közülük azok lettek kiválasztva az 5 évre szóló megyei mentorkert szerepkörre, akik sokrétű, egész évet felölelő tevékenységrendszerrel és korábbi mentorálási tapasztalattal is rendelkeztek. A program egyik fontos célitűzése, hogy ezeknek az intézményeknek a kert-munkaközösségei meg tudják mutatni értékes munkájukat és motiváló erőként tudjanak hatni a környezetükben érdeklődő további közösségek számára.

Határozott cél volt annak az elősegítése is, hogy országszerte regionális műhelymunkák szerveződjenek, helyi jó példákkal, helyi szereplők bevonásával.

Az Iskolakerti Alapozó Alprogram idei III. ütemében továbbfejlesztett 5 mentor iskolakerttel és 5 mentor óvodakerttel együtt immár 13 megyében, 16 mentorintézmény fogadja az érdeklődő pedagógusokat, intézményvezetőket, fenntartókat, szakmai és civil szervezeteket az évente megrendezett szakmai nyílt napokon. 

A nyílt napokról minden évben tájékoztatjuk az országos program minden eddigi ütemének résztvevőit, a környező oktatási intézményeket és egyéb érintetteket, hírt adunk róla az Iskolakertekért Alapítvány minden bevált információs csatornáján, többek között az alprogram honlapján is.

Ajkai Városi Óvoda - Hétszínvirág tagovoda online nyílt napja

 

Idén a nyílt napok jelentős része is online került megvalósításra.    A személyes megérintődés, a közvetlen tapasztalatszerzés természetesen így nem tudott megvalósulni, azonban a kényszerhelyzet új műfajt és új célközönséget teremtve  mégiscsak  hatékony információáramlássá és motiválássá tudott válni. A kollégák diavetítéseket, kisfilmeket készítettek, kérdezz-felelek fórumokat hirdettek meg. Ezekbe a nyilvános online eseményekbe olyan távoli országrészek szakemberei is be tudtak kapcsolódni, akiknek személyes megjelenésre nemigen lett volna lehetőségük.  Új kert-kapcsolatok születtek, volt példa határon túli érdeklődők bekapcsolódására is.

 

Ritkaságszámba ment, hogy személyesen is fogadta valaki az érdeklődőket. Mindössze két helyszínen volt erre példa:  a Fertő-táj Általános Iskolában Hegykőn illetve a Fészek Waldorf Iskolában Solymáron.
Fertő-táj Általános Iskola nyílt napja, Hegykő
Fészek Waldorf Iskola nyílt napja, Solymár