- Részletek
Iskolakerti nyílt nap
Időpont: 2024. május 8. (szerda)
Kezdés: 14:00 (várható befejezés 17:00)
Helyszín: Újpesti Homoktövis Általános Iskola
(1048 Budapest, Homoktövis utca 100.) Telefon/fax: 233-37-69
PROGRAM:
Stumpf-Biró Balázs:
Minden fontosabb annál, ami mindennél fontosabb
Kiss Tamara:
Csíráztatás
Magyari Silvia:
Látogatás a Mentorkertben (Újpesti Homoktövis Általános Iskola)
Jelentkezési lehetőség a következő linken: https://forms.office.com/e/nAB67Kh0hB
Jelentkezési határidő: 2024. május 6. (hétfő)
Letölthető meghívó: ITT!
- Részletek
Iskolakerti nyílt nap
Időpont: 2024. 05. 07. (kedd) 14.00-16.00
Helyszín: 3359 Tenk, II. Rákóczi Ferenc út 2.
PROGRAM:
Környezeti szemléletformálás (rövid előadás, interaktív beszélgetés)
Praktikus feladatok az iskolakertben (csoportos foglalkozások)
Komposztálás workshop
Kreatív újrahasznosító műhely
Jelentkezési lehetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Részletek
Iskolakerti képzés Gödön a Búzaszem iskolában
Visszajáró vendégként érkeztünk április 12-én a gödi Búzaszem Iskolába, ahol az OIFP-Iskolakerti Alapozó Alprogram keretében 28 iskolakertvezető kollégánknak tartottuk meg a vegyes rendszerű iskolakerti képzésünk jelenléti két napját.
A képzés online részének teljesítésére 2 hét állt rendelkezésre, és a saját iskolakertjük megtervezésével zárult, melyet egy sorvezető segített lépésről lépésre végig gondolni (iskolakerti munkacsapat, iskolai élet menetrendjébe való beillesztés, közösségi kapcsolódások, lehetséges támogatási források, helyi adottságok számbavétele, térbeli elemek elhelyezése, ágyások beültetése).
A gödi iskolakert nagyszerű lelkesítő példa, hiszen mindössze 4 éve indult, és ez alatt az idő alatt a szülői körből kikerült kertvezetők (Zakar Eszter, Czmorek Adrienn) rengeteg befektetett munkájának és szívbéli jelenlétének köszönhetően a gyerekek szakrális nevelésének egyik alapeszközévé vált, ahol az ökológiai és kertészeti tudásátadás mellett a „Nagy Kertésszel” való együttműködést tanulják, mondta Horváth Szilárd igazgató a befogadó köszöntőjében.
A két nap alatt rengeteg praktikus gyakorlati fogást láthattak és élhettek át a jelenlévők az iskolakerti nyílt órán, majd saját maguk is belehelyezkedve a kiskertészek szerepkörébe. Megoldásokat kínáltunk a nyári fenntartáshoz és a közösség mozgósításához, a télen is végezhető kerthez kapcsolódó tevékenységekre, tantárgyi kapcsolódásokra, talajtani kísérletezésre.
A két napos együttlétet szabaduló szobás kérdések megfejtésével zártuk a vándorkiállításunkról „levadászható” válaszokkal. Jelentjük, mindenki sikeresen kiszabadult!
A lelkesen érkező iskolakertészek még lelkesebben - és a két együtt töltött nap után kis közösséggé kovácsolódva - tértek haza és folytatják az elindított iskolakertjeiket!
Köszönjük házigazdáink szívélyes fogadtatását és mindenkinek a nyitottságát, együttműködését!
Mi is mindig sokat tanulunk ezekből az együttlétekből!
Áldás legyen minden elhintett tudásmag szárba szökkenésén!
Iskolakertekért Alapítvány
- Részletek
Iskolakerti nyílt nap
Időpont: 2024. április 27. (szombat)
Helyszín: Fészek csarnok iskolakert, 2083 Solymár Váralja utca 1.
13.00 Gyülekezés
13.15 Kezdés, bemutatkozás
13.30 Az iskolakert bemutatása
14.00-15.45 Metodika - didaktika: aktuális munkák a kertben egyéni és csoportmunka
keretében. Milyen lehetőségeket és kihívásokat ad az iskolakert a különböző osztályfokokon?
15.45-16.30 Waldorf iskolai körkép, kertművelés tanárok beszámolói:
• Meszlényi Erika: Nemesvámos
• Sverteczki Melinda: Kamaraerdő
• Zubornyák Attila: Kecskemét
• Frieday Anita: Biodinamikus tangazdaság indítása Katalin-pusztán
16.30 Zárás
Jelentkezési lehetőség: Csécs Mónika, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Letölthető meghívó!
- Részletek
2024. március 25-én elindultak az egységes eszközcsomagok országszerte az V. ütem kezdő iskola és óvodakertjeibe. Így kezdődhet a talajelőkészítés és a veteményezés sok kisgyerek örömére. Az esővízgyűjtő hordókba felfoghatják az égi áldást, az aranyat érő májusi esőt, és az iskolagyümölcs almacsutkáit meg a tanári kávézaccát is tudják majd fogadni a beüzemelt kültéri és osztálytermi (bokashi) komposztálók. A környezeti nevelés új és hatékony gyakorló terepet nyert ezekben az intézményekben. |
Boldog Apor Vilmos Óvoda, Gyula
Malom Téri Óvoda, a Lövész Utcai Óvoda Tagóvodája, Cegléd