Üres Kosár

Az ORSZÁGOS ISKOLAKERT-FEJLESZTÉSI PROGRAM gyűjtőprogram, melynek megvalósulása alprogramok formájában történik. A 2019 - 2023 között megvalósult 4 ütem fő támogatója az aktuálisan a környezeti nevelésért felelős tárca (Agrárminisztérium, Technológiai és Ipari Minisztérium, Energiaügyi Minisztérium) volt. Az egyes ütemek során további szervezetekkel bővült a támogatók köre: Kék Bolygó Alapítvány, Magyar Biokultúra Szövetség, PontVelem Nonprofit Kft. Szakmai megvalósító az Iskolakertekért Alapítvány.
A 2024-ben meghirdetésre kerülő V. ütem támogatója az Energiaügyi Minisztérium.

Iskolakerti képzés Gödön a Búzaszem iskolában

Visszajáró vendégként érkeztünk április 12-én a gödi Búzaszem Iskolába, ahol az OIFP-Iskolakerti Alapozó Alprogram keretében 28 iskolakertvezető kollégánknak tartottuk meg a vegyes rendszerű iskolakerti képzésünk jelenléti két napját.

A képzés online részének teljesítésére 2 hét állt rendelkezésre, és a saját iskolakertjük megtervezésével zárult, melyet egy sorvezető segített lépésről lépésre végig gondolni (iskolakerti munkacsapat, iskolai élet menetrendjébe való beillesztés, közösségi kapcsolódások, lehetséges támogatási források, helyi adottságok számbavétele, térbeli elemek elhelyezése, ágyások beültetése).

A gödi iskolakert nagyszerű lelkesítő példa, hiszen mindössze 4 éve indult, és ez alatt az idő alatt a szülői körből kikerült kertvezetők (Zakar Eszter, Czmorek Adrienn) rengeteg befektetett munkájának és szívbéli jelenlétének köszönhetően a gyerekek szakrális nevelésének egyik alapeszközévé vált, ahol az ökológiai és kertészeti tudásátadás mellett a „Nagy Kertésszel” való együttműködést tanulják, mondta Horváth Szilárd igazgató a befogadó köszöntőjében.

A két nap alatt rengeteg praktikus gyakorlati fogást láthattak és élhettek át a jelenlévők az iskolakerti nyílt órán, majd saját maguk is belehelyezkedve a kiskertészek szerepkörébe. Megoldásokat kínáltunk a nyári fenntartáshoz és a közösség mozgósításához, a télen is végezhető kerthez kapcsolódó tevékenységekre, tantárgyi kapcsolódásokra, talajtani kísérletezésre.

        

        

A két napos együttlétet szabaduló szobás kérdések megfejtésével zártuk a vándorkiállításunkról „levadászható” válaszokkal. Jelentjük, mindenki sikeresen kiszabadult!

                     


A lelkesen érkező iskolakertészek még lelkesebben - és a két együtt töltött nap után kis közösséggé kovácsolódva - tértek haza és folytatják az elindított iskolakertjeiket!

Köszönjük házigazdáink szívélyes fogadtatását és mindenkinek a nyitottságát, együttműködését!

Mi is mindig sokat tanulunk ezekből az együttlétekből!

Áldás legyen minden elhintett tudásmag szárba szökkenésén!

Iskolakertekért Alapítvány