1%

eseménynaptár

 

Gyakran ismételt kérdések

 

  1. Magaságyás kialakítását támogatja-e a program?

 

Magaságyást a program nem biztosít. Amennyiben nincs más lehetőség az iskola udvarán termesztőfelület kialakítására, úgy magaságyásban is megvalósítható az iskolakert (óvodakert), viszont a megadott minimális termesztőfelület (iskolakertnél 40 m2, óvodakertnél 20 m2) ebben az esetben is elvárt, aminek költségeit a pályázónak kell előteremtenie.

 

  1. Meglévő iskolakertre is vonatkozik-e a pályázati lehetőség?

 

A pályázat alapvető célja minél több új iskolakert és óvodakert kialakítása. 

Mindemellett, ha egy intézmény már megtette a kezdő lépéseket önerőből, viszont működési alapjaiban még megerősítésre szorul, tekintheti magát kezdőnek, és beadhatja a pályázatát.


 

  1. Milyen támogatást biztosít a program, mit kapnak a pályázó intézmények?

 

A program egy széleskörű tudásbázist biztosít egy éves együttműködés keretében, melynek birtokában a résztvevő kiválasztott intézmények magabiztosan tudják majd kialakítani és ökológiai szemlélettel működtetni, pedagógiai munkájukba széles körűen integrálni az óvoda-/ iskolakerti tevékenységet. 

Az eszközökkel kapcsolatos tárgyalások még folyamatban vannak, ezért erről csak az eredményhirdetés után tudunk bővebb információkat szolgáltatni.

 

  1. Mit lehet tudni a képzésről?

 

A képzés blended formájú, így az online rész után egy kétnapos rész következik személyes jelenléttel, teljes ellátással (csak az utazási költséget nem fedezi  a program). Ennek időpontja tavasz lesz, várhatóan április-május környékén. Pontos időpontot nem tudunk még mondani. Eddig péntek-szombati napokon zajlottak  a képzések, de az is lehet, hogy az idén ezt két hétköznap tudjuk majd megtartani. A helyszínt illetően is annyit tudunk csak mondani, hogy 2 képzési csoport lesz, és mivel az ország legkülönbözőbb pontjáról jönnek majd az emberek, ezért a helyszínek ennek megfelelően lesznek kijelölve.

 

  1. Hogyan zajlik a pedagógiai mentorálás biztosítása?

 

A képzésen kapott általános tudásnak a helyi viszonyokra való alkalmazási lehetőségeit  beszélik át a helyszínre kiszálló pedagógiai mentorok a kertvezetőkkel, az adott intézmény sajátosságait, meglévő futó programjait is figyelembe véve. Cél, hogy az iskolakert/óvodakert beépüljön a pedagógiai munkába, pl. tantárgy keretében is feltárjuk a használati lehetőségeket.

 

  1. Az eszközcsomaggal kapcsolatban az eszközöket örökbe kapják az iskolák, vagy meg kell vásárolni azokat? Vagy esetleg használatba kapják a pályázat fenntartási idejéig? Ezzel kapcsolatban van-e a pályázónak pénzügyi kötelezettségvállalása?

 

Az eszközökkel kapcsolatos tárgyalások még folyamatban vannak, ezért konkrétumokat, bővebb információkat csak az eredményhirdetés után tudunk szolgáltatni. A fenntartóknak anyagi kötelezettsége nem keletkezik a programmal kapcsolatban, kizárólag a képzésre való utazás költségét kell az intézményeknek maguknak finanszírozni.

 

  1. Nincs honlapunk, ezért sajnos nem tudunk Óvodakert menüpontot létrehozni. Így is beadhatjuk jelentkezésünket?

 

Igen, közösségi média oldalon is lehet kommunikálni a programról, ilyen intézményi oldalt felhasználói szinten, ingyen létre lehet hozni. 

 

  1. Érdeklődni szeretnék, hogy Óvodák esetében pályázhat-e olyan óvoda, ahova 9 gyermek jár, vagy ez kizáró tényező?

 

Nem kizáró, de a fenntartási idő itt is érvényes (3 év), illetve vállalni kell, hogy az összes gyermeket bevonják a tevékenységekbe.

 

  1. Kollégium pályázhat-e?

 

A kollégium nem kizáró ok, amennyiben saját OM azonosítóval rendelkezik, akkor pályázhat.