- Részletek
Kedves Kollégák, Kedves Érdeklődők!
|
Iskolakerti bemutatóra és beszélgetésre invitálok minden érdeklődőt 09.28-án hétfőn
16.30 - 18.30 óráig.
Cím: 1172 Budapest XVII. kerület, IX. u. 2.
Találkozó a Maros Mozi előtt 16.30-kor!
Kérek mindenkit, mindenképpen jelezze e-mailben, ha jön,
hogy én is készülni tudjak.
Ha van lehetősége, kérem hozzon magával 1 db kavicsot a Gyíknapozónkhoz!
Szeretettel várok mindenkit!
Pauliczky Nóra
Iskolakertekért Alapítvány
30/321-5653
- Részletek
Technika óra az iskolakertben
Készülnek a növényfeliratok a budapesti Mozikertben. Még a körömlakk is előkerült…
- Részletek
Őszi munkálatok a dögei mentorkertben
Lassan elkezdődnek őszi munkálatok a kertekben, a dögei mentorkert vezetőjének Agárdy Sándornak leveléből idézünk:
„Bár még nincsenek tanulók az iskolában, az őszi veteményezés semmiképpen sem maradhat el.
Számos apró változás történt az elmúlt napokban. A sűrű lombozatú fákat megritkítottuk, új magaságyás készült. Ebbe fokhagymát vetettünk.
A már korábbi magaságyásokba borsót, fekete retket és petrezselymet vetettünk.”
- Részletek
Az elmúlt tanévben történtekről beszámoló érkezett a Csabrendeki Általános Iskola iskolakertvezetőjétől, fogadjátok szeretettel!
„ Iskolakert COVID-19 járvány idején…
Ez év februárjában még ugyanúgy készültünk a tavaszi kerti munkákra, mint az elmúlt esztendők során mindig. Számba vettük eszközeinket, kiválogattuk a felújításra, karbantartásra szorulókat. Ültetési tervet állítottunk össze, beszereztük a szükséges vetőmagokat, szaporítóanyagokat. A hónap végén még megmetszettük gyümölcsfáinkat, bokrainkat szülői, nagyszülői segítséggel. Március elején 6. és 7. osztályos tanulóinkkal előkészíttettük ágyásaink talaját, borsót és hagymát vetettünk. Aztán váratlanul rádöbbentünk, nem tudjuk hogyan is lesz tovább… A kert művelése nem történhet „digitális tanrendben”! A lehetőségeket mérlegelve, úgy döntöttem, nem szabad gondozatlanul hagyni szépen rendben tartott kertünket, veszni hagyni eddig elért eredményeinket. Külső támogatásra nem számíthattam. Hiszen mindenkinek sok nehézséggel, bizonytalansággal kellett szembenézni a kezdeti napokban, hetekben. Családom segítségét kértem, hogy folytatni tudjuk a megkezdett munkát. Feleségem, fiaim, bátyám fejezték be a tavaszi veteményezést. Sok időt töltöttünk a kertben, igyekeztünk mindent rendben tartani. Szorgoskodásunkat látva, megkerestek szülők, hogy szívesen segítenének a gondozásban. Így, a járványhelyzet javultával, több alkalommal is jöttek szülők és gyerekek dolgozni a kertbe. Nagyon jól esett a sok segítő szándék, az erőfeszítéseinkre irányuló figyelem!
- Részletek
Terápiás elemek az óvoda- és iskolakertben |
Jelen lenni örömmel, megfigyelni nyitottsággal, tevékenykedni együtt! |
Az Iskolakertekért Alapítvány pályázata óvoda- vagy iskolakertet működtető közösségek számára
|
Pályázók köre:
Pályázatot nyújthat be bármely olyan Kárpát-medencében működő közösség, mely kertet művel gyerekek aktív bevonásával, saját területen vagy külső helyszínen és a pályázó tagja az Iskolakert-hálózatnak. Nem gyógypedagógiai intézmények jelentkezését is várjuk!
Az Iskolakert-hálózathoz való csatlakozás módja itt olvasható: www.iskolakertekert.hu/csatlakozas
Minden beérkező érvényes pályázati munkát 10 000 Ft-os OÁZIS vásárlási utalvánnyal tudunk honorálni az OÁZIS Kertészet felajánlásaként, melyet a pályázók postai úton kapnak meg.
A pályázat célja:
A kert, mint a természet egy darabja, önmagában is terápiás hatással/erővel bír bármely korosztály számára akkor is, ha csak úgy vagyunk benne és akkor is, ha munkálkodunk vele.
Az óvoda és iskolakert, mint egy tudatosan felépített oktató tér ezen túl is mutathat akkor, ha egyes részeit tudatosan terápiás céllal alakítjuk ki, ültetjük be, vagy valamely elemeit szándékosan fejlesztési céllal helyezzük el. Sok esetben a terápiát, speciális fejlesztést az a pedagógiai tudatosság jelenti, ahogyan az adott, egyébként hagyományos területet vagy eszközt használjuk.
Jelen pályázat célja, hogy ötleteket, megoldásokat gyűjtsünk olyan kert-elemekről, illetve olyan pedagógiai módszerekről, melyek a kert jól ismert hatásain túlmutatóan célzottan a kert-terápia, kerti fejlesztő pedagógia eszközei lehetnek.