Nyomtatás

Pedagógiai mentorálás (III. ütem, 2020)

Elindultak a pedagógiai mentorálások
 

Az Iskolakerti Alapozó Alprogram III. ütemének nyertes iskoláiban, mentorintézményeiben a járványügyi előírások enyhülésével, júniusban elindultak a pedagógiai mentorálások. Az intézményeket sorban keresik fel az Iskolakertekért Alapítvány munkatársai, akik a helyszíni sajátosságokat felmérve együtt gondolkoznak a kertvezetőkkel, konzultálnak az intézményvezetőkkel, tanácsaikkal segítenek a kert elindításban, a kerthez kötődő tevékenységek integrálásában, a pedagógiai szempontok érvényesítésében. Korábbi tapasztalataikra támaszkodva felhívják a figyelmet  a lehetséges buktatókra, veszélyekre, de még inkább a bevált módszerekre, jó gyakorlatokra.  Az igényektől függően további kapcsolatot ápolnak az intézmények pedagógusaival, akik kérdéseikkel telefonon és e-mailben is megkereshetik a pedagógiai mentorukat, a tudásmegosztás folyamatos. A képzésen résztvevők kérdéseikkel fordulhatnak a mentoraik felé, a későbbiekben is számíthatnak a támogatásukra, mind a beszámoló készítésekor, mind egy újonnan felmerülő probléma megoldásakor. A helyszíni mentorálások segítenek tisztázni az esetleges félreértéseket az iskolakert szerepéről és a projekt kötelezettségeiről. A helyszínen a mentorok az iskolakerti oktatáshoz szükséges térrendezéshez is tanácsokat adnak. Fontos, hogy az iskolakert kialakítása és használata ne erőforrásokat vonjon el az iskola, óvoda meglévő erősségeitől, programjaitól, hanem kapcsolódjon azokhoz és segítse megvalósulásukat.


Megbeszélés a dorogi mentoróvodában

Az egerbatkai óvoda tervezett kertjének felmérése

A tiszakécskei óvoda régi-új óvodakertje