Iskolakertekért Alapítvány Sokoldalú iskolakert

Jelen lenni örömmel, megfigyelni nyitottsággal, tevékenykedni együtt!

Támogatóink:

bio-gazdabolt.hu
barnaesfiai.hu
kertimag.com
Valeyrac Exotics
NÉBIH
Nádland
Pályázat Menedzser

Sokoldalú iskolakert

 

 

Iskolakert stafeta Iskolakert maskepp REGINA kertMa az iskolakert fogalma nem egyezik meg a múltban használt "tankert/gyakorlókert” fogalmával, mint ahogy a mai gyerekek is egész más környezetben nevelkednek, mint a korábbi generációk.
Ma az iskolakerti tevékenység, a kertészeti ismereteken túl, magába foglalja környezetünk megóvásának és helyes használatnak mintáit, az együtt munkálkodás örömét, a feltöltődést és a játékot. Egyben egy olyan típusú közösség építését is szolgálja, amiben szülők, pedagógusok és a környezet civil szereplői működnek együtt.

 sokoldalu02

 

sokoldalu03

Ennek jegyében az iskolakertben megvalósul:
 •    az ökológiai szemléletformálás és kísérletezés
 •     a természetes környezet körfolyamatainak bemutatása, átélése
 •     a környezeti problémák felvetése, megoldási lehetőségek kipróbálása
 •     kapcsolódás a környezeti elemekhez és a mindennapi táplálékhoz
 •     közös munka révén a környezeti és szociális felelősségvállalás érzékenyítése
 •    a gyerekek virtuális élményeinek ellensúlyozásához valóságos élmények biztosítása
 •     a fej, a szív és a kéz együttes fejlesztése

 

 

 

 

 

 

sokoldalu04

 

Az iskolakert építően hat az iskolai és iskola körüli közösségekre is:
 A kapcsolatépítés megvalósulhat iskolán belül:
 •    társosztály
 •    technikai dolgozók (gondnok, portás, konyhás)
 •    szülők, nagyszülők
 Vagy iskolán kívüli szereplőkkel:
 •     civil csoportokkal: nyugdíjasklub, természetbarát-kör, madártani egyesület
 •     felügyelő szervekkel: KLIK, önkormányzat
 •    helyiekkel: szomszéd, másik helyi iskola, gazdaboltos, önkéntes diákok
 •     térségben tevékenykedő gazdákkal

 sokoldalu05

 

Iskolakertek által kínált további lehetőségek:
 Az iskolás korosztályon belül külön célcsoportként látjuk megjelenni:
 •     a sajátos nevelési igényű gyereket (valamint a rehabilitációs felnőtt csoportokat), akik  számára az iskolakerti tevékenység terápiás jelleggel is bír
 •    a hátrányos helyzetű térségekben felnövő gyerekeket, akik számára a háztáji kertek művelésének alapismerete létfeltétellé vált.

 

Az iskolakertet mindenképpen úgy kell művelni, hogy a gyerekekhez eljusson a legfőbb üzenet: Jelen lenni örömmel, megfigyelni nyitottsággal, tevékenykedni együtt érdemes!

 

 

Iskolakertekért Alapítvány írása

 

 Együttműködő szakmai partnereink:fb

 

 mkne logo new   okoiskola logo   biokultura logo   ikon studioOFI logo alap fekvo RGB  zoldovoda logo nagy

 

vevi kor MárványhegyLogo regicimer   anthropolis newlogo4